Autolak barva Renault odstín NPF Rouge Carmin metalíza
Autolak barva Renault odstín NPF Rouge Carmin metalíza je vysoce kvalitní barva na auto na bodové opravy, opravy poškozených dílů karoserie i stříkání celých vozů (celolak). Autolak dosahuje velmi dobré shody odstínu s originálním lakem. Rychle schne, výborně kryje a je vhodný pro kov a mnohé tvrdé plasty. Autolak je připraven na míru podle kódu barvy Vašeho auta. Vyžaduje přestříkání bezbarvým lakem.
Kvalita a vlastnosti Autolak barva Renault odstín NPF Rouge Carmin metalíza
- Vysoce kvalitní akrylátový autolak (barva na auto) s metalickým nebo perleťovým efektem
- Připraven na míru podle kódu barvy Vašeho auta
- Dosahuje velmi dobré shody odstínu s originální barvou
- Má vynikající krycí schopnost
- Poskytuje trvanlivý lesk (po přelakování bezbarvým lakem)
- Po zaschnutí vytváří tvrdý a zároveň elastický jednolitý povrch
- Po přelakování bezbarvým lakem vytváří dobře leštitelný povrch
Fyzikální a chemické parametry Autolak barva Renault odstín NPF Rouge Carmin metalíza
- Hlavní složka: akrylátové kopolymery
- Zápach: po rozpouštědle
- Stupeň lesku: matný (lesk je dosažen až po přelakování bezbarvým lakem, např. CHALLENGER 2200 bezbarvý lak na metalízy).
- Teoretická vydatnost: 5,5 - 14 m2/l při tloušťce suché vrstvy 10 – 20 µm (mikronů).
- Doba schnutí (při teplotě 20°C a 50% relativní vlhkosti):
- přelakovatelný bezbarvým lakem: po cca. 30 min.
Doba schnutí závisí na teplotě prostředí, vlhkosti vzduchu a na tloušťce nanesené vrstvy.
- Skladovatelnost: 2 roky v původním neotevřeném balení při vhodných skladovacích podmínkách, tj. při teplotě 10 - 25°C a relativní vlhkosti max. 60%.
PRACOVNÍ POSTUP pro Autolak barva Renault odstín NPF Rouge Carmin metalíza
Příprava podkladu
- Podklad zbavte nečistot, mastnoty a rzi. V případě potřeby odstraňte rez pomocí odrezovače, např. MARPIN bezoplachový odrezovač.
- Na holý kov použijte vhodnou základní barvu, např. CHAMÄLEON 455 dvousložková epoxidová základní barva (na ocelové plechy) nebo CHALLENGER 4000 reaktivní základní plnící barva (na hliník nebo čerstvý pozink).
- Na zrezivělé povrchy je ideální odrezovač a kvalitní základní barva v jednom BRUNOX EPOXY sprej konvertor rzi 2v1.
- Vytmelte případné nerovnosti (např. tmelem CHAMÄLEON 505 Super Soft plnící tmel) a po zaschnutí tmelu přebruste na sucho brusným papírem č. P120 - P150.
- Zakryjte okolí a díly, které nebudete stříkat, pomocí zakrývací fólie a maskovací pásky.
- Na najemno vybroušený povrch vytmelený stěrkovým tmelem naneste akrylátový plnič, např. CHALLENGER 4200 produktivní dvousložkový akrylátový základní plnič nebo BODY 634 dvousložkový akrylátový plnič.
- Dobře proschlou (min. 8 hod. při teplotě 20°C) vrstvu plniče přebruste na sucho (brusný papír č. P600) případně pod vodou (brusný papír P1000). V případě broušení pod vodou nechte dobře vyschnout.
- Na nové plastové díly použijte základní barvu na plasty, např. CHALLENGER 4100 základní barva na plasty nebo BODY PLASTOFIX 340 základní barva na plasty. Základní barvu na plasty nechte proschnout cca 20 min. Nebruste.
- Povrch před stříkáním důkladně očistěte a osušte.
Aplikace
- Při práci s Autolak barva Renault odstín NPF Rouge Carmin metalíza používejte vhodné osobní ochranné prostředky.
- Před použitím se ujistěte, že Autolak barva Renault odstín NPF Rouge Carmin metalíza i povrch, který budete stříkat, mají pokojovou teplotu (cca 20°C). V prostorách, kde budete stříkat, nesmí být vysoká vlhkost.
- Autolak je dodáván již naředěný, před použitím jej dobře promíchejte a přefiltrujte (přeceďte).
- Na málo viditelném místě naneste zkušební nástřik a otestujte snášenlivost podkladu.
- V případě opravy jednotlivých dílů na přechodovou zónu mezi opravovanou plochou a původním autolakem (v šířce 10 - 20 cm) naneste rozstřikové ředidlo, např. CHALLENGER 750 rozstřikové ředidlo a nechte zaschnout (cca 30 - 60 min.).
- Autolak barva Renault odstín NPF Rouge Carmin metalíza nanášejte (při teplotě 18 – 21°C)
- konvenční stříkací pistolí s tryskou 1,2 – 1,4 mm a vstupním tlakem 1,8 – 2 bary nebo
- HVLP stříkací pistolí s tryskou 1,3 - 1,4 mm s výstupním tlakem 0,7 baru.
- Naneste 2 vrstvy autolaku s intervalem cca 10 minut mezi jednotlivými vrstvami (každou nanesenou vrstvu nechte vždy zmatnět).
- Po použití očistěte nářadí vhodným čisticím prostředkem. akrylátovým ředidlem (CHALLENGER 710 normální akrylátové ředidlo) nebo nitrocelulózovým ředidlem (např. C 6000).
Další kroky
- Po 30 min. schnutí (nebo po zmatnění), nejpozději však do 1 hodiny po nanesení poslední vrstvy autolaku, přelakujte 2 vrstvami bezbarvého laku, např. CHALLENGER 2200 bezbarvý lak na metalízy.
- V případě opravy jednotlivých dílů po 10 – 20 min. od nanesení poslední vrstvy bezbarvého laku (když je nástřik bezbarvého laku nelepivý), nastříkejte CHALLENGER 750 rozstřikové ředidlo ze vzdálenosti 25 - 30 cm na okraje opravované plochy laku, dokud se ze stříkané mlhy nevytvoří film.
- Po úplném vyschnutí (4 - 5 dní) je možné přechodové zóny mezi původním a novým autolakem vyleštit do vysokého lesku.
Upozornění: Zobrazený vzorek odstínu autolaku je pouze orientační a neslouží k přesnému výběru odstínu. Odstín je třeba vybrat na základě kódu barvy (odstínu) auta. Autolak je určený k profesionálnímu použití. Toto zboží je zhotoveno na míru pro konkrétního zákazníka a nelze jej vrátit nebo vyměnit.
Doplňkové parametry
Kategorie: | RENAULT autolaky do pistole |
---|---|
Kód odtieňa (farby): | NPF |
Názov odtieňa (farby): | Rouge Carmin |
Odtieň sa používal na modeloch: | Laguna, Scenic, Talisman |
Stupeň lesku: | matný (lesk je dosažen až po přelakování bezbarvým lakem) |
Typ autolaku: | Metalíza/perleť |
Značka auta: | Renault |
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Axalta je celosvětový výrobce opravárenských autolaků a nátěrových hmot.
Výrobce: Axalta Coating Systems Germany GmbH, Christbusch 25, 42285 Wuppertal, Německo, tel. +49 202 529 0, email info-de@axalta.com