Autolak barva Seat odstín LS1A Amarillo crono
Autolak barva Seat odstín LS1A Amarillo crono je vysoce kvalitní barva na auto na bodové opravy, opravy poškozených dílů karoserie i stříkání celých vozů (celolak). Autolak dosahuje velmi dobré shody odstínu s originálem. Rychle schne, výborně kryje a je vhodný pro kov a mnohé tvrdé plasty. Autolak je připraven na míru podle kódu barvy Vašeho auta.
Kvalita a vlastnosti Autolak barva Seat odstín LS1A Amarillo crono
- Vysoce kvalitní akrylátový autolak (barva na auto)
- Připraven na míru podle kódu barvy Vašeho auta
- Dosahuje velmi dobré shody odstínu s originální barvou
- Má vynikající krycí schopnost
- Poskytuje trvanlivý lesk
- Po zaschnutí vytváří tvrdý a zároveň elastický povrch
- Dobře se rozlévá a vytváří hladký povrch
- Vytváří dobře leštitelný povrch
- Je odolný vůči vlivům počasí, je světlostálý a odolný UV záření
Fyzikální a chemické parametry Autolak barva Seat odstín LS1A Amarillo crono
- Hlavní složka: akrylátové kopolymery
- Zápach: po rozpouštědle
- Stupeň lesku: lesklý
- Zpracovatelnost (při teplotě 20°C): 4 – 6 hodin
- Teoretická vydatnost: 5 - 9,5 m2/l při tloušťce suché vrstvy 40 - 60 µm (mikronů).
- Doba schnutí:
- proti prachu: po cca. 10 min.
- vyschlý (při teplotě 20°C): po cca. 6 hodin.
- vyschlý (v lakovacím boxu při teplotě 60°C): po cca. 30 min.
Doba schnutí závisí na teplotě prostředí, vlhkosti vzduchu a na tloušťce nanesené vrstvy.
- Skladovatelnost: 2 roky v původním neotevřeném balení při vhodných skladovacích podmínkách, tj. při teplotě 10 - 25°C a relativní vlhkosti max. 60%. Po otevření spotřebujte do 1 týdne.
PRACOVNÍ POSTUP pro Autolak barva Seat odstín LS1A Amarillo crono
Příprava podkladu
- Podklad zbavte nečistot, mastnoty a rzi. V případě potřeby odstraňte rez pomocí odrezovače, např. MARPIN bezoplachový odrezovač.
- Na holý kov použijte vhodnou základní barvu, např. CHAMÄLEON 455 dvousložková epoxidová základní barva (na ocelové plechy) nebo CHALLENGER 4000 reaktivní základní plnící barva (na hliník nebo čerstvý pozink).
- Na zrezivělé povrchy je ideální odrezovač a kvalitní základní barva v jednom BRUNOX EPOXY sprej konvertor rzi 2v1.
- Vytmelte případné nerovnosti (např. tmelem CHAMÄLEON 505 Super Soft plnící tmel) a po zaschnutí tmelu přebruste na sucho brusným papírem č. P120 - P150.
- Zakryjte okolí a díly, které nebudete stříkat, pomocí zakrývací fólie a maskovací pásky.
- Na najemno vybroušený povrch vytmelený stěrkovým tmelem naneste akrylátový plnič, např. CHALLENGER 4200 produktivní dvousložkový akrylátový základní plnič nebo BODY 634 dvousložkový akrylátový plnič.
- Dobře proschlou (min. 8 hod. při teplotě 20°C) vrstvu plniče přebruste na sucho (brusný papír č. P500) případně pod vodou (brusný papír P800). V případě broušení pod vodou nechte dobře vyschnout.
- Na nové plastové díly použijte základní barvu na plasty, např. CHALLENGER 4100 základní barva na plasty nebo BODY PLASTOFIX 340 základní barva na plasty. Základní barvu na plasty nechte proschnout cca 20 min. Nebruste.
- Povrch před stříkáním důkladně očistěte a osušte.
Aplikace
- Při práci s Autolak barva Autolak barva Seat odstín LS1A Amarillo crono používejte vhodné osobní ochranné prostředky.
- Před použitím se ujistěte, že Autolak barva Seat odstín LS1A Amarillo crono i povrch, který budete stříkat, mají pokojovou teplotu (cca 20°C). V prostorách, kde budete stříkat, nesmí být vysoká vlhkost.
- Autolak natužte v poměru (objemově) 2 díly autolak: 1 díl tužidlo (CHALLENGER 6500 normální akrylátové tužidlo nebo CHALLENGER 6400 krátké akrylátové tužidlo) a dobře promíchejte.
- Následně nařeďte 20 - 25% ředidla (CHALLENGER 710 normální ředidlo nebo CHALLENGER 705 rychlé ředidlo) a dobře promíchejte a přefiltrujte.
- Na málo viditelném místě naneste zkušební nástřik a otestujte snášenlivost podkladu.
- V případě opravy jednotlivých dílů na přechodovou zónu mezi opravovanou plochou a původním autolakem (v šířce 10 - 20 cm) naneste rozstřikové ředidlo, např. CHALLENGER 750 rozstřikové ředidlo a nechte zaschnout (cca 30 - 60 min.).
- Autolak nanášejte
- konvenční stříkací pistolí s horní nádobkou s tryskou 1,3 - 1,4 mm při tlaku 1,8 - 2,2 baru nebo
- HVLP stříkací pistolí s horní nádobkou s tryskou 1,3 -1,5 mm při tlaku 0,7 baru.
- Autolak barva Seat odstín LS1A Amarillo crono naneste ve 2 vrstvách v intervalu 10 - 15 min. mezi jednotlivými vrstvami (při teplotě 20°C).
- Po použití očistěte nářadí vhodným čisticím prostředkem. akrylátovým ředidlem (CHALLENGER 710 normální akrylátové ředidlo) nebo nitrocelulózovým ředidlem (např. C 6000).
Další kroky
- Po úplném vyschnutí (4 - 5 dní) je možné přechodové zóny mezi původním a novým autolakem vyleštit do vysokého lesku.
Upozornění: Zobrazený vzorek odstínu autolaku je pouze orientační a neslouží k přesnému výběru odstínu. Odstín je třeba vybrat na základě kódu barvy (odstínu) auta. Autolak je určený k profesionálnímu použití. Toto zboží je zhotoveno na míru pro konkrétního zákazníka a nelze jej vrátit nebo vyměnit.
Doplňkové parametry
Kategorie: | SEAT autolaky do pistole |
---|---|
Kód odtieňa (farby): | LS1A |
Názov odtieňa (farby): | Amarillo crono |
Odtieň sa používal na modeloch: | Ibiza, Leon, Altea Freetrack, Ibiza Cupra |
Stupeň lesku: | lesklý |
Typ autolaku: | Lesklý pastelový odstín |
Značka auta: | Seat |
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.